Dobrý světsoubor na stažení

V lekci Divoké zvíře z knížky Dobrý svět si děti vyzkouší mimo jiné dokončení tajemného příběhu.

Já se nechtěl stěhovatsoubor na stažení

Soubor lekcí konzultantky Niny Rutové provází knihou Já se nechtěl stěhovat a hlouběji se přitom zabývá tématy, jako je šikana ve třídě a postoj dětí v klubu či školní třídě k dětem, které jsou na okraji.

Dobrý světsoubor na stažení

Lekce, která pracuje s kapitolou knihy Dobrý svět, se zabývá často opomíjeným tématem „stáří“. Děti se budou učit T-graf, myšlenkovou mapu a v závěru napíšou krátký vlastní text.

Sedm statečných modrých velrybsoubor na stažení

Lekce z knihy Dětský zvěřinec: Sedm statečných modrých velryb zaměřená na seznámení dětí se strategií hledání souvislostí na úrovni „text a svět“.

Dítě je dítěsoubor na stažení

Lekce pracuje s knihou Dítě je dítě, kterou je možné přečíst za jedno setkání. Děti se v ní seznamují se čtenářskými strategiemi.

Velké dobrodružství Pepíka Střechysoubor na stažení

Dobrodružná lekce, při níž děti prožívají příběh z knihy Velké dobrodružství Pepíka Střechy a jeho kamarádky Elzevíry. Po jejím skončení si nejeden žák půjčí knihu domů, aby zjistil, jak příběh dopadl.

Skříp, škráb, píp a žbluňksoubor na stažení

Lekce vhodná pro předčtenáře a začínající čtenáře. Na krátkém a bohatě ilustrovaném příběhu v knížce „Skříp, škráb, píp a žbluňk“ si děti zkusí předvídat a v průběhu čtení porovnávají své prožitky s tím, co zažíval hlavní hrdina příběhu – malý žabák Jeroným. Celou knihu snadno přečteme během jedné klubové lekce.

Čokoládasoubor na stažení

Naučme se poznat kvalitní potraviny podle informací na obalu. Lekce Čokoláda ukáže, jak na to.

Prapsisoubor na stažení

Čtenářská lekce vznikla vlastně trochu náhodou. Dělali jsme s dětmi v rámci klubu velmi oblíbeného komisaře Vrťapku a jednou z kapitol, které jsme četli – a děti zaujala – byl případ, který se odehrával v době ledové. Děti znají toto období z filmu a měly zájem dozvědět se něco více. Příští klub byl tedy z doby ledové. Protože jsme ale také cítili potřebu, aby se v klubu zas po čase objevila beletrie, hledali jsme vhodnou knihu a objevili jsme Prapsi. Popis lekce si stáhněte zde. Fotky, které dokumentují naší práci si prohlédněte zde. Zde je vám k dispozici upravený text k předčítání.

Pidilidisoubor na stažení

Pidilidi je kniha spíše pro samostatné čtenáře. Lekce může sloužit jako ochutnávka ke čtení a děti se v ní současně učí pracovat s informacemi, které jim text poskytuje, procvičovat čtenářskou strategii vizualizace. Na závěr lekce si děti zahrají hru „Co kdyby…“ a k tomu napíšou i svůj vlastní text.

Jako ty!soubor na stažení

Jako ty! Lekce o neobvyklém přátelství určená spíše pro mladší čtenáře, v níž děti předvídají další vývoj příběhu, pomocí návodných otázek se zabývají jeho hlubším významem a v závěru si povídají o tom, jakého přítele potřebují ony samy.

Tři tatínci a maminkasoubor na stažení

Lekce pracující s audionahrávkou knihy Tři tatínci a maminka zaměřená na předvídání a propojení s vlastním životem.

Autopohádkysoubor na stažení

Lekce, v níž děti nejen předvídají, ale zabývají se i strukturou příběhu a porovnávají znaky lidové a umělé pohádky. Aktivity se tentokrát netýkají čtení, ale poslechu audioknihy Autopohádky.

O Kanafáskovisoubor na stažení

Lekce pracuje s obrázky příběhu o Kanafáskovi – děti samy vytvářejí text, který by se mohl k obrázku hodit. Následně porovnávají svůj výtvor se skutečným příběhem a díky tomu se zábavnou formou učí, že každý příběh má nějakou strukturu.

Kde zůstal medvídek Bobík?soubor na stažení

Lekce vhodná pro mladší klubové děti – v průběhu lekce děti společně přečtou celou knihu Kde zůstal medvídek Bobík?, předvídají pokračování příběhu a propojují to, co se stalo v knize, se svou vlastní zkušeností.

Co vše si necháme říct od obalusoubor na stažení

Popis lekce, kterou slánský klub převzal z webu www.ctenarska-gramotnost.cz, doplněná inspirativními fotografiemi.

Autopohádkysoubor na stažení

Audiolekce vycházející z audioknihy Autopohádky, v níž děti nejen předvídají, ale zabývají se i strukturou příběhu a porovnávají znaky lidové a umělé pohádky. Aktivity se tentokrát netýkají čtení, ale poslechu.

Proč má zebra pruhy?soubor na stažení

Stručný popis velmi úspěšné lekce zaměřené na získávání faktografických informací z textu, které je propojeno s hledáním znaku nonsensu. V závěru lekce si děti vyzkoušejí vlastní tvorbu nonsensu. Lekce je cenným příspěvkem k rozvoji fantazie děti. Popis obsahuje reflexi autorky.

Básně hrousoubor na stažení

Samostatné aktivity inspirované dětskými básnickými knihami umožní dětem poznat básničky a vyzkoušet si řadu her a hříček s verši, doplňovačky, říkadla, rozpočitadla, pohybové hry, apod. Děti tak mohou zakusit, že básně a práce s nimi nemusí být nudnou záležitostí, ale činností, která spojuje čtení, zábavu i poznání. Vyzkouší si i vytváření vlastního rýmu. Aktivity pro Vás s klubovými dětmi vyzkoušely a zaznamenaly Martina Dordová a Markéta Kubíčková ze čtenářského klubu v Havířově při ZŠ M. Pujmanové. Máte-li zájem využít některý z představených pracovních materiálů, ozvěte se nám. Wordovou podobu dokumentu nevyvěšujeme ke stažení, protože má příliš velký objem dat.

Tajemná země Terabithiasoubor na stažení

Vstupte do tajemné země Terabithia v lekci regionální koordinátorky Míši Němcové. Modifikace lekce pro práci s dětmi se SVP.

Vznik Knihysoubor na stažení

Kluby v Hlavečníku se věnovaly vzniku knihy. Nechte se inspirovat jejich lekcí a poslechněte si i krátký zvukový komentář.

Cesta s doktorem Rackemsoubor na stažení

Zavzpomínejte na prázdniny a vydejte se na cestu s doktorem Rackem. Po této lekci metodičky Ireny Polákové sáhněte mimo jiné také proto, že je obohacena o náměty aktivit pro práci s dětmi s předpokládanou či diagnostikovanou dyslexií z pera Zbyňka Němce.

Vstoupit do obrovské broskvesoubor na stažení

Lekce Míši Hlaváčové dětem umožní vstoupit do obrovské broskve. Je obohacena o aktivity pro práci s dětmi s poruchami školních dovedností.

Lukáškův kamarádsoubor na stažení

Čtenářský průvodce knihou z nakladatelství Thovt, která je už autorkou přímo určena k tomu, aby si ji četli spolu s dětmi i dospělí. Jaký je vlastně Lukáškův kamarád – je to strašlivý drak, jak ho známe z českých pohádek? Nebo drak přátelský? Samotný název už ledacos napoví. Děti se věnují v lekci hlavně charakteristice postav a předvídání dalšího děje.

Prahou kráčí levsoubor na stažení

Ne všechny děti se dostanou do Prahy tak často, aby se mohly seznámit s významnými památkami. Prostřednictvím lekce se děti seznámí se zajímavou knihou a zároveň si procvičí předvídání z obrázků a zaměří se na postavu s hrdinou knížky.

Dětský zvěřinecsoubor na stažení

Co můžeme od draka očekávat? Co vlastně dělá v dětském zvěřinci? Lekce z knihy Dětský zvěřinec může být zaměřena na celou řadu čtenářských dovedností. Je již na vedoucím klubu, který z nabízených směrů vedení lekce si vybere. Základní linií lekce je předvídání, rozšířeno může být o nácvik kladení otázek či shrnování textu.

Medvídek Lupsoubor na stažení

Krátká lekce zaměřená na práci s klubovou knihou Medvídek Lup (PDF, DOC) a jeho kamarádi proběhla v rámci předposledního klubu Hříbata v ZŠ Hlavečník, tedy prázdniny byly už za dveřmi. Téma klubu bylo proto prázdninově dobrodružné – Indiáni. Děti při ní vytvářejí příběh pomocí komiksových obrázků a samy vymýšlejí text k jednotlivým okénkům. Následně svou variantu porovnají s původním příběhem. Děti se učí struktuře příběhu.

Medvídek Púsoubor na stažení

Medvídka Pú všichni známe a obvykle ho máme rádi. Pro děti však často bývá těžký. Lekce kolegyň ze ZŠ Hlavečník nás čtením provází pomocí mapy příběhu – jednoduché a velmi účinné pomůcky.

Tygří trápenísoubor na stažení

Trápí něco tygra? Nebo tygr někoho trápí? A koho? Krátká lekce postavená na společném čtení zkrácené verze první kapitoly knihy Tygří trápení. Děti se jejím prostřednictvím seznámí se tygří rodinkou ze ZOO i s jednou skutečnou lidskou rodinkou z Prahy. Pokud je vyprávění zaujme, mohou v četbě pokračovat již samostatně.

Pohádky pro Itamara a Rutsoubor na stažení

Itamar by rád dostal dopis, neví ale, co s tím. Vyzkoušejte společně s dětmi lekci zaměřenou na předvídání i vyjádření emocí hlavní postavy, případně emocí mladých čtenářů. Další ze zajímavých příběhů z knihy Pohádky pro Itamara a Rut izraelského autora. Procvičte si práci s klíčovými slovy (PDF, DOC) i s neznámými slovy v textu.

Prcek Chlupino?soubor na stažení

Kdo je to Prcek Chlupino? Hrdina knížky, kterou při jednom setkání můžete přečíst všichni. V lekci zaměřené na předvídání a shrnutí příběhu najdete nejen popis aktivit, ale i návodné modelové otázky, které vedoucí klubu může dětem klást.

O človíčkovisoubor na stažení

Víte, jak spolu souvisí list, kámen a človíček? To se dozvíte, když si vyzkoušíte lekci vytvořenou v jednom ze slánských klubů na podkladě knížky O človíčkovi. Lekce je zaměřena na nácvik poslechu a shrnutí příběhu.

O čertovisoubor na stažení

Děti si vyzkoušejí předvídat, pracovat s neznámými slovy a porovnat své představy o čertech s tím, jak čerta představuje autor Pavel Čech. Co je ale hlavní: děti si čtení zajímavě a téměř napínavě ilustrované knížky jistě užijí.

Papoušeksoubor na stažení

Lekce „Papoušek“ se kromě obvyklých dovedností, jež v klubech často a rádi rozvíjíme, jako je předvídání a práce s neznámými slovy, věnuje i vyjádření vlastního stanoviska k čtenému a propojování s vlastním životem.

O nejbohatším vrabci na světesoubor na stažení

Lekce z pera Petry Řehounkové – se vejde do 45 minutové hodiny, je zaměřena na předvídání z obrázků a z vodítek předchozího textu. Určena pro mladší školní, případně předškolní děti.

O kůzlátkáchsoubor na stažení

Lekce naší odborné konzultantky Květy Krüger, v níž se porovnávají dvě podání téže pohádky.

Delfínsoubor na stažení

I mladší děti můžeme učite vyhledávat informace v textu - lekce naší odborné konzultantky Niny Rutové, v niž se děti zabývají Delfínem.

Pan Smraďochsoubor na stažení

Lekce, které naláká čtenáře k přečtení knihy. Děti si v ní nejen užívají neobvyklý příběh, ale také přemýšlejí o lidech, kteří žijí jako bezdomovci, dotknou se i například tématu šikana. V lekci jsou využity metody dramatické výchovy.

Kouzelná baterkasoubor na stažení

Kouzelná baterka Kouzelná baterka patří k oblíbeným klubovým knihám, jak díky napínavému textu, tak inspirativním ilustracím. Lekce Alžběty Ingrové je zaměřena na velmi podstatnou čtenářskou dovednost - kladení otázek. Petalik

Dobrý svět II - Divoké zvířesoubor na stažení

Pracovní list k lekci Divoké zvíře - autorkou pracovního listu je Alžběta Ingrová, ilustrace vytvořila Darja Čančíková. Předvídejte spolu s dětmi, jak bude příběh pokračovat. Na závěr si vytvořte vlastní příběh.

Kniha Fosssoubor na stažení

Tajemné vyprávění malého děvčatka, které se dostane do zvláštní země, na Island. Nevíme, co je sen, co je skutečnost. Díky pracovnímu listu Darji Čančíkové si projdeme s dětmi první kapitolu knihy a dáme na výběr těm, kteří rádi tvoří, i těm, které spíš zajímají informace. Lekce je založena na obrázkovém předvídání.

Kniha Foss II soubor na stažení

Darja nakreslila i mapu, která může být třídním průvodcem četbou - vyvěste si ji ve třídě a společně na ni vlepujte nové informace o Islandu.

Audio lekce - Dobrodružství Toma Sawyerasoubor na stažení

Jedním ze způsobů, jak zprostředkovat dětem náročnější četbu, je tzv. "mluvené slovo". Lekce obsahuje podrobný popis a průvodce ve formě pracovního listu.

Tatínek není k zahozenísoubor na stažení

Další audiolekce, tentokrát zaměřená na atmosféru příběhu. A navíc i trochu strašidelná.

Hurá na kajaksoubor na stažení

V lekci, která vychází ze stejnojmenné knihy Milady Rezkové a Lukáše Urbánka, se necháme nadchnout k samostatné četbě pomocí řízeného společného čtení.

Přílohy k lekci Hurá na kajaksoubor na stažení

Autorka lekce Radka Vojáčková připravila k lekci Hurá na kajak několik pracovních listů - viz příloha a popis lekce v předchozím odkazu.

Hurá na Kajak - pracovní listy od autorů knihysoubor na stažení

Knihu Hurá na kajak doporučujeme velmi rádi, protože je vhodná pro děti, které mají špatnou techniku čtení, a přitom to už nejsou prvňáčci či druháčci. Hlavní hrdinkou knížky je totiž dospívající dívka, která se s kamarády vydá na vodu. Čekají jí tam nečekaná dobrodružství – mimo jiné se setká se zábavným upírkem. Kniha vychází z fotografií Ladislava Sitenského, autoři je doplnili o napínavý a zábavný příběh. Lekci na téma knihy Hurá na kajak zpracovala Radka Vojáčková. Autoři knihy nám k ní doplnili několik pracovních listů, které se zabývají osudy pohádkových postav, jež jsou v knize jen lehce zmíněné. Prostřednictvím pracovních listů se děti učí pracovat s obrázkem, nalézt v něm informace, které mu ale následně pomohou k tvorbě vlastního textu. S informacemi tedy může dítě pracovat volně, jen jako s inspirací. V neposlední řadě pomáhají pracovní listy pochopit, že každý příběh má nějakou strukturu. Pracovní listy si můžete vytisknout za našem projektovém webu. Jsou celkem 4 a v každém z nich se děti mohou zabývat životními osudy jedné z postav, v nabídce jsou upíří děvčata i chlapci  Pokud se Vám něco podaří, neváhejte nám pracovní listy poslat, třeba se nám podaří vytvořit ještě před ukončením projektu výstavu.

Babička drsňačkasoubor na stažení

Cílem lekce je vzbudit u dětí zájem o knihu - pracují pouze s úryvky, aby se nedozvěděly, jak kniha končí. Pomocí řízeného čtení a čtení s předvídáním se dotkou takových témat, jako je stáří a úcta k němu.

Danda má hladsoubor na stažení

Lekce Niny Rutové, v nichž se žáci učí najít rozdíly mezi beletrií a naučnou literaturou, vyhledávají a třídí informace z odborného textu.

Lední medvídeksoubor na stažení

Lekce Hanky Hegerové, v níž děti budou porovnávat informace z knihy a z jejího filmového zpracování. Díky lekci se děti lépe připraví na četbu věcné literatury.

Nový domek pro myškusoubor na stažení

Nový domek pro myšku je obrázková kniha Petra Horáčka, která díky výrazným obrázkům zaujme děti, jež ještě neumějí číst. Lekce pracuje s metodou řízeného čtení a na krátkém textu děti učí základní čtenářské strategie.

O pyšném netopýrovisoubor na stažení

Lekce, které pracuje s bajkou. Je relativně krátká a děti v ní využívají prvky dramatické výchovy.

Kluk a pessoubor na stažení

V knize Ivony Březinové mohou děti alespoň trochu nahlédnout do života dětí, které mají nějaké fyzické znevýhodnění. Lekce slouží jako průvodce ucelenou částí knihy a může sloužit jako upoutávka k četbě.

Aktuality

  • Nedávno proběhla pedaogickými diskuze o tom, zda stačí je dílna čtení vhodná pro rozvoj dětského čtenářství.  Hovořilo se o americkém výzkumu, který ji nepovažoval za dostačující prostředek.  Citovanou knihu Vám předstaujeme zde.

    Mimo jiné se zde dočteme, že samostatné tiché čtení nestačí, ale je pro rozvoj dětského čtenářtví nutnou podmínkou. 

     

     

  • Nové kurzy

    Nová škola, o. p. s., si Vás dovoluje pozvat k účasti v kurzech rozvíjení čtenářské gramotnosti.

    Podrobný popis jednotlivých kurzů se nachází zde:

    Nova_skola_ctenarstvi_nabidka_kurzu2016

    Všechny kurzy mají akreditaci MŠMT ČR v systému DVPP a jsou vhodné k naplnění výstupů projektů realizovaných v rámci šablon OP VVV.

     

    Aktuální termíny kurzů včetně cen a organizačních podrobností najdete na:

    http://www.novaskolaops.cz/kurzy-ctenarske-gramotnosti-2016

     

    Těšíme se na Vaši účast.

     

     

     

     

  • Článek speciálního pedagoga Zbyňka Němce o čtenářství dětí se sociálním znevýhodněním najdete zde.

  • Čtenářské kostky… zase na scéně. Sada 6 kostek, které pomáhají dětem osvojit si čtenářské stragie a díky nim lépe porozumět textu. V klubech s nimi máme výborné zkušenosti. Při společné četbě si děti hodí žlutou kostkou a připraví se na četbu, v průběhu četby si hodí zelenou kostkou a pomocí otázek přemýšlejí o průběhu textu. Na závěr si hodí kostkou oranžovou a odpovědmi na nabízené otázky shrnou text..Milí přátelé, pokud byste měli zájem o čtenářské kostky, napište, prosím, na ctenarske.kostky@gmail.com.Připravujeme objednávku na únor. Cena sady je 480 Kč (plus balné a poštovné). .

    Bližší informace naleznete zde.

     

  • Ukázku práce se čtenářskými kostkami najdete zde.  A seznam otázek, které jsou na kostkách vytištěny, je k dispozici na konci webové stránky,  zde.

  • Seznam knih – V průběhu tří let jsme pracovali s celou řadou knih,  nabízíme vám jejich seznam, rozšířený o nové tituly a o tituly pro žáky na II. stupni ZŠ. Knihy jsou rozděleny podle čtenářské úrovně dětí. Považujte, prosím, toto rozdělení za orientační a nezapomeňte, že ve třídě máte pravaděpodobně žáky různých čtenářských úrovní.

    Seznam najdete Knihy_doporucene_3. Anotace mnohých knih najdete zde.

  • Nabídka školám: Akreditovaný kurz Jak založit čtenářský klub aneb Čtenářská dílna v praxi, vhodný pro výzvu č. 56 OP VK

    Více zde

  • Školní čtenářské kluby získaly cenu veřejnosti v soutěži Eduina  – inovace ve vzdělávání. A současně se umístily na 2. místě v hodnocení odborné poroty. Více zde.

  • Na webu najdete nový text Zbyňka Němce, našeho speciálního pedagoga, v němž přehledně shrnuje své zkušenosti se čtenářstvím dětí se sociálním znevýhodněním. Vše doplňuje řadou výzkumů a citací. Čtete zde.

  • Poslední palubní deník právě míří ke svým čtenářům. Naleznete ho zde.

  • K naší velké radosti jsme zjistili, že čtenářské kluby postoupily do finále soutěže Eduina. Nyní už záleží na hlasování veřejnosti. Pokud nás chcete podpořit, bude moc rádi: http://www.eduin.cz/hlasuj/

     

  • V Praze proběhla první burza nápadů, fotografie naleznete zde. Setkání bylo vemi příjemné a věříme, že všestranně přínosné.

  • S knihou po škole ? Jak to vlastně myšleno? Můžete si to přečíst v závěrečné metodice Školních čtenářských klubů. S radostí Vám oznamujeme, že “naše kniha” je ke stažení  zde. Pokud máte zájem o vytištěnou knihu, napište na adresu: jana.horovska@novaskolaops.cz

  • Milí přátelé dětského čtenářství,

    pokud se chcete dozvědět něco o školních čtenářských klubech jako volnočasové aktivitě vhodné pro děti základních škol, případně předškolní děti, zbystřete pozornost a zvažte účast na burze nápadů buď 10. listopadu 2014 v Era Světě, což je na Jungmannově náměstí v Praze, nebo 24. listopadu 2014 v budově Arcibiskupství olomouckého v Olomouci.
    Půjde o velmi prakticky zaměřené setkání, kdy si většinu metod práce i vyzkoušíte. Celá akce je  zdarma.
    Bližší informace k místům, kde se sejdeme,  a program najdete zde:

    Společné pracovní setkání nám zpříjemní různé dobroty na zub , protože celý projekt, v jehož rámci se scházíme, je podpořen z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Zájemcům můžeme zároveň proplatit i cestovní náklady. Informujte nás však, že o toto máte zájem.

    V případě zájmu zúčastnit se, napište na jana.horovska@novaskolaops.cz.
    Prosím, napište, jakých dvou dílen se chcete zúčastnit (jedna dopolední, jedna odpolední, anotace k dílnám i časový rozvrh naleznete v příloze Program Burzy nápadů). Také prosíme o informaci, zda jste učitel/ka I. či II. stupně, knihovník/knihovnice atd.případně zájmu napište na e-mail: jana.horovska@novaskolaosp.cz.     

    ctenarskekluby_rodina_skola_inzerce.indd          

  • Naďa a Bětka se na Vás teší na 24. knižním veletrhu v Havlíčkově Brodě.  V pátek 17. října 2014  od 10.10 do 11.00 na  čtenářskou dílnu

     pro děti, učitele, knihovníky a rodiče, v níž se dozvíte, jak čtenářské kluby probíhají. Při dílně čtení budou spolupracovat děti ze ZŠ V Sadech z Havlíčkova Brodu

     V pátek 17. října a v sobotu 18. října 2014  se na Vás těšíme u stánku č. 126, kde se dozvíte, co to je čtenářský klub, jak funguje a jak je možné přilákat ke knihám i zarputilé nečtenáře.

     

  • Eva Fundová, knihovnice z Přelouče a veducí klubu v Hlavečníku, zorganizovala sérii klubových setkání s dětmi z Přelouče. Nejmladšímu čtenáři byly celé tři roky. O Eviných zkušenostech si přečtete zde.

  • Výsledky šetření, které jsme v Nové škole uskutečnili na podzim roku 2013, jsou ke stažení zde.

  • Milí rodiče, pokud ještě nechodíte s dětmi do knihovny, třeba si rádi přečtete “10 důvodů, proč navštívit s dětmi knihovnu”, které sepsala zkušená knihovnice Naďa Rollová.

    Více zde

     

  • Rozloučení s čtenářským klubem

     

    O tom, jak proběhlo klubové rozloučení ve Slaném, si můžete přečístí zde. 

    Najdete zde i autentické výpovědi dětí, o tom, co se jim v klubu líbilo.

  • Nová lekce Alžběty Ingrové se zaměřuje na kladení otázek – a jejím hlavní hrdinou je Petalík z knihy Kouzelná baterka. Více zde.

  • Na webu je nový Dopis v lahvi – metodická podpora pro učitele a knihovníky. Více zde.

  • Mnoho z nás přestane svým dětem číst, když se to ony samy naučí… ale třeba je to škoda. Leckterým  knihám by totiž děti už rozuměly, ale ještě je samy nezvládnou přelouskat. Knihy, které si můžete číst se svými dětmi (a věříme, že budou bavit i Vás), najdete na zde.

  • Nakladatelství Mladá fronta vydalo před nedávnem knihu . Nyní k ní vyšla i metodika, kterou sepsala Nina Rutová, která v klubech působí jako odborná konzultantka. Aktivity popsané v metodice byly vyzkoušeny v kolínském čtenářském klubu, u Evy Novákové a Tomáše Koleszára.

  • Prahou kráčel lev….  V neděli 18. května 2014 jsme pozvali na Svět knihy rodiče s dětmi. A spolu s výtvarnicí Míšou Kukovičovou realizovali dílnu podle knihy Prahou kráčí lev. Poprvé jsme také veřejně použili naše čtenářské kostky – více o nich bude napsáno v červnové Rodině a školy a pro Pražáky v časopise “Kam s dětmi v Praze”.

     

  • Přijďte se dozvědět více o čtenářských klubech na Svět knihy 2014.

  • Kurzy umožňující šíření myšlenky čtenářských klubů do dalších škol získaly akreditaci. Potvrzení zde.

  • Přečtěte si Palubní deník č. 6 zde.

  • Video o akci Čtení na kolejích zde.

  • Soubor lekcí (ke stažení zde) Niny Rutové provází knihou Já se nechtěl stěhovat a hlouběji se přitom zabývá tématy šikany a postojem dětí v klubu či školní třídě k dětem, které jsou na okraji.

  • Kluby ze slánských Hájů vám nabízí inspiraci, jak vtáhnout do klubové práce rodiče – více zde.