Kouřim
- Modelování rozhovoru o knize 14. 05. 2014
- Začínáme s dílnou psaní 23. 09. 2013
- Červnový den otevřených dveří v našem čtenářském klubu 23. 09. 2013
- Čtenářské deníky v Kouřimi 04. 01. 2013
- Děti si vybírají knižní dárky 14. 12. 2012
Musím přiznat, že se mi psaní čtenářských deníků zprvu nezamlouvalo. Stále je mám spojené s vlastními zážitky ze školy – kde šlo o jednoznačnou formalitu, zcela zbytečnou a bez smyslu. Postupně jsem na to získala jiný pohled, který asi začal touto zkušeností:
Děti byly vyzvány, aby si, chtějí-li, udělaly, stejně jako pokaždé, zápis do svých čtenářských deníků (stáhnout.doc). Do nabídnuté práce se dala zhruba ½ dětí.
Upoutala mne jedna dívka, soustředěně pracující. Nakukovala jsem jí přes rameno a postupně viděla vznikat cosi nového. Když jsem dodatečně listovala čtenářským deníkem, který Markétka vrátila na místo (přikolíčkované na šňůře), viděla jsem výrazný posun:
–od pouhého zápisu: Název, autor
–přes stále bohatší ilustrace
–k poslednímu zápisu:
Aprílová škola
Páv: Dobrý den páve,
já tě zdravím.
Udělej duhu chvostem pavím.
Jiří Žáček
Text pokrývá celou stránku, obrázku není třeba.
Myslím, že toto se může odehrát v rámci práce našich čtenářských klubů pod citlivým vedením, které je založeno
–na svobodné volbě,
–v bezpečném prostředí,
–s individuálním přístupem ke všem dětem.
Čtenářský klub v ZŠ M. ŠollehoKouřim, prosinec 2012
Pozorovala a zapsala Marie Vrzáčková, regionální koordinátorka